Värdet med exponeringen i The Lobby – räknat på medier, produktion och artister – blev hela 25 miljoner kronor, konstaterar Starcom. ”Superkul”, säger Jimmy Bolander, business director på Starcom, i en video på Instagram. Så här gick det till.

Youtuber-kolletivet NJIE HOUSE flyttade i mitten av mars in i The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm tillsammans med Universal Music, som var operativt drivande bakom projektet och det sociala experimentet.

The Lobby förvandlades i på kort tid till ett innovativt mediehus.

”Att The Lobby blir platsen när Universal Music och NJIE HOUSE tillsammans testar nya sätt att skapa innehåll tycker vi är jättespännande! The Lobby fungerar här som en allt-i-ett-arena där upplevelsebaserad marknadsföring kombineras med digital exponering. Med The Lobby i mediemixen kan varumärken både få hög exponering och en fysisk landningssida där de kan arrangera events och andra aktiviteter som stärker relationen till deras målgrupp”, sade Annelie Gullström, affärsutvecklingschef AMF Fastigheter, då i ett pressmeddelande.

Nu visar siffror från mediebyrån Starcom att NJIE HOUSE-kampanjen blev mycket framgångsrik.

Jimmy Bolander, team director på Starcom, redovisar i en Instagram-video siffrorna från NJIE HOUSE-kampanjen – som involverade totalt 50 influencers och 73 event – och han konstaterar att den blev en stor framgång.

Värdet med artister, produktion och medieexponeringen blev alltså 25 miljoner kronor, ett resultat ”som talar för sig själv”, anser Jimmy Bolander på Instagram och passar samtidigt på att tacka alla inblandade.

Under den aktuella månaden resulterade kampanjen i över 10,3 miljoner visningar på Youtube och i andra sociala medier.

Bara på Youtube fick kampanjen cirka 229.000 reaktioner.

112 videor om NJIE HOUSE laddades upp. Satsningen ledde dessutom till motsvarande 1,4 miljoner lästa redaktionella artiklar, mätt i räckvidd.

Utöver det blev effekten 1.400 NJIE HOUSE-stories i sociala medier.

”Superkul att det gick så här pass bra, säger Jimmy Bolander på Starcom.

NJIE HOUSE bestod av Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus ”zaitr0s” Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew.

njie-house-alla
(Foto: Peter Frantzell /AMF Fastigheter )

NJIE HOUSE upptog omkring 200 kvadratmeter av The Lobby – arenan för varumärkesexponering i mitt i Stockholms city – för att podda, sända och skapa inspirerande innehåll åt influencers och artister, som i sin tur delade innehållet i sina kanaler och på njie.com/njiehouse.

Framgångsrika kundevent – så gör du

Ska du lansera en ny produkt på marknaden, ha pressevent eller vill du möta dina kunder i en ny och spännande miljö? Då är The Lobby platsen för dig. Här kan du anordna shoppingevent, frukostseminarier, yoga-klasser eller modevisning. Möjligheterna är oändliga. Läs mer om att bli utställare här.