När gammal tradition möter ny innovation skapas inte bara förtrollande smakupplevelser, utan även lärorika utbyten mellan kaffeälskare och proffs. I The Lobby pågår just nu ett modernt kaffeexperiment tillsammans med Löfbergs som du kan bli en del av.  

Löfbergs är ett av nordens största familjeägda kafferosterier som i över ett sekel skapat gott kaffe av Fairtrade-certifierade bönor. Med hjälp av särskilt framtagna bönblandningar och rostningsgrader lockas de naturliga aromerna fram och säkerställer kaffets goda smak.

Sköna bönor med karaktär

Varje kaffeböna är unik, vilket kräver en flexibel rostning som är enkel att anpassa efter bönans aktuella karaktär. Det är det som är hemligheten bakom Löfbergs höga kvalitet och fylliga smak.

Sagan om Löfbergs inleddes redan 1906 när bröderna Anders, John och Josef Löfbergs passion för fika tog fart på riktigt och de började rosta sitt eget kaffe. Idag ägs företaget av samma familj och är en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe.

För fem år sedan blev hela sortimentet hållbarhetsstämplat och trots sina många år på nacken slutar Löfbergs aldrig att förnya och förbättra. Under namnet ”Next Generation Coffee” testar man just nu ett nytt koncept för att locka den yngre publiken för att visa hur riktigt kaffe ska smaka. Varje kopp prissätts av kunden själv och valt belopp skänks sedan till välgörenhet. Både hållbart och innovativt.

Foto: Löfbergs/Press

En sommar tillsammans med Löfbergs

Löfbergs spenderar sommaren tillsammans med The Lobby och fram till slutet av augusti finns kaffeproffset på plats i våra lokaler på Regeringsgatan 61 i Stockholm. Det bjuds på varma och kalla kaffedrinkar, inspirerande event och spännande aktiviteter. Kanske får du upp ögonen för en ny kaffesort eller en oprövad smakkombination?

”Vårt mål är att skapa en inspirerande och lärande atmosfär med fokus på ansvarstagande, hållbarhet och cirkulärt tänkande. Vi ramar in det hela med en schysst och modern kaffeupplevelse”, förklarar Lena Rodin, Brand Experience Manager på Löfbergs, till The Lobby Magazine.

Mitt i The Lobby har Löfbergs byggt upp en pop up-miljö där baristor kommer att vistas, nya produkter kommer att visas upp och tävlingar kommer att hållas. Håll koll i eventkalendern för att inte riskera att missa ett lärorikt event.

Vi har tidigare skrivit om Löfbergs senaste satsningar som tar form i The Lobby. Läs mer om det genom att klicka här.

Foto: Löfbergs/Press